Från Turkiet till Sverige

Nu är jag hemma igen. Åkte från 40-45 grader och skinande sol till kalla Sverige å massa regn.
Dock så har vi haft mysig födelsedagsmiddag med hela släkten idag. Har också shoppat lite glas och muggar hem. Skiiiiitfina!

Tänkte tipsa om att åka till Gumbet utanför Bodrum. Riktigt bra shopping och riktigt bra mat om man visste vart man skulle gå. Hittade en favoritrestaurang som hette Jacks place. Väldigt god mat och riktigt trevlig ägare. En dag åkte vi på en båttur som tog ca 7 timmar. Åkte runt på havet och solade. Båten stannade på några ställen i vattnet där man fick hoppa i och bada. Både jag och Tom är livrädda för hajar, men jag är nästan mest rädd för alla läskiga fiskar. Trots detta så hoppade vi i och badade. Det gick helt enkelt inte att sola oavbrutet i 7 timmar.
Lunchen på båten var turkiska köttbullar och pasta som var riktigt gott.
Shoppingen va väldigt bra, och det fanns skitmycket saker. Men vi blev ganska lurade. Shoppade det mesta första dagarna. När vi gick på marknaden i Bodrum så var priserna mycket lägre, men jag tror också att det är lättare att bli lurad på en marknad.
Kom till Turkiet med en liiiiten väska, och när jag kom hem så hade jag två stora väskor och en liten väska fulla med kläder.

Jaja, nu tillbaka till Sverige. Tom har åkt till Sundsvall och jag är i Uppsala tills på torsdag. Håller på att dö nu. Flera veckor tillsammans oavbrutet sedan vi flyttat ihop och nu ses vi inte på en vecka. Men det är mysigt att umgås med mamma och familjen också.

När jag kommer hem så blir det mys med tjejerna och massa fika på coffeehouse! De fikastunderna har jag också saknat. Och kvällarna med min lilla Josse<3
Jätteintressant inlägg, jag vet! Men kram på er!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3219578/images/2012/pic_50424ba0ddf2b356d5002201.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3219578/images/2012/pic_50424ba1e087c348510024c9.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3219578/images/2012/pic_50424ba3ddf2b356c40024ca.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0