Bio, morgonkaffe och dumma brudar

Ojoj vad jag har haft fullt upp idag och igår! Jag som skulle blogga så mycket.

Kan berätta om min helg samt den här dagen/kvällen. I Fredags och Lördags jobbade jag i lilla baren uppe på dansgolvet. Det var lika kul som alltid. Blir bara roligare och roligare ju fler drinkar man lär sig.

Igår låg jag och sov typ hela dagen, söndagar är som de är. Bara sova och äta massa skit man blir tjock av.

Idag vaknade jag av att Tom väckte mig vid 1, gick då ner och tog min morgonkaffe på Coffeehouse och shoppade lite på stan. Hann växla pengar till Turkiet, kan inte fatta att vi åker om 2 dagar. Fyyy vad skönt. Att veta att många börjar skolan när man själv kommer ligga vid polen och sola, äta god mat och shoppa massor! När jag kommer hem kommer släkten i Uppsala å firar min födelsedag. Ska bli kul att träffa alla, det händer inte så ofta eftersom man bor i Sundsvall.

Var nyss på Magic Mike på Bio. Jossan och jag övertalade Tom och Prawin att hänga med. Ni skulle sett deras blickar när filmen började med en strippshow. Filmen var bra, men om jag hade fått bestämma hade det varit mer strippshower och mindre kärlekshistoria...

I risk av att låta bitter måste jag ta upp en liten grejj som enligt mig är en väldigt stor sak: 

Om man inte tycker om en person, ska man inte låtsas vara trevlig och smöra för den personen för att sedan prata skit så fort personen vänt ryggen till. Säg vad du tycker till den personen eller håll helt enkelt igen käften. Man måste kunna stå för det man säger. I denna lilla stad kan man inte prata skit om någon och hoppas på att det inte ska komma fram. För dina bästisar har förmodligen andra kompisar som de läcker det till och tillslut kommer det fram till den personen ni pratat om. Vid tiden det kommer fram är det förstorat och den du pratat om kommer förmodligen aldrig lita på dig igen.

Jag har två personer jag kan säga saker till utan att det kommer ut. Men jag säger ändå inget till dem om någon annan som jag inte kan stå för. Om jag har något emot någon så låtsas jag inte tycka om dem, jag smörar inte och låtsas inte vara kompis med någon jag inte klarar av att umgås med. Jag säger vad jag tycker.

Jag tror att folk är rädda för att umgås med mig för att jag är för ärlig och det kan jag inte förstå. Varför umgås man hellre med någon som alltid är trevlig och förmodligen falsk än någon som ALLTID säger vad de tycker till dig? Varför umgås man med sådana som alltid pratar skit om andra när man umgås? Tror du att de pratar skit om andra när de är med dig, men inte pratar skit om dig när de e med andra? 

Tack för mig. Är glad för det mesta men att aldrig veta vem som är ärlig och vem som skrattar bakom ryggen på mig är grymt irriterande.

Kram på er ärliga människor där ute, ni är bäst! Kram på dig Josefine D. Du är den bästa vän man kan ha.


Kommentarer
Postat av: josefine

Du är bästa vän man kan ha Ina! :) puss

2012-08-21 @ 14:02:06
URL: http://josefinedahlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0